dinsdag 8 oktober 2013

STADGENOOT | RENOVEREN

OPNIEUW WORDT DOOR WIJKSTEUNPUNT GEZWEGEN OVER WERKELIJKE INGRIJPENDE RENOVATIEWERKZAAMHEDEN

Nadat ik op 4 oktober naar aanleiding van mijn bezoek aan het wijksteunpunt wonen op 30 september een mail had gekregen van mevrouw Luttikhuizen, (zie daarvoor het vorig bericht) heb ik haar een mail teruggezonden met de mededeling dat ik er niet zoveel van begreep. 

Hieronder de tekst van die mail

Geachte mevrouw Luttikhuizen,

U heeft het blijkbaar niet goed begrepen. Stadgenoot gaat juist wél het cv-systeem vervangen en heeft dat op de informatieavond ook verteld. Er wordt nog veel meer vervangen. Of u heeft mij niet begrepen, maar het kan ook zijn dat ik u (uw mail) niet begrijp. Daarom hoop ik dat u het mij nog een keer wilt uitleggen.


Vriendelijke Groet, Nico van den Ham


____________________________________________


Op dezelfde dag, 4 oktober dus, kreeg ik daarop een tweede mail van mevrouw Luttikhuizen. 

Hieronder de tekst van die 2e mail.

Beste meneer van den Ham,
Dat weet ik, dat ze dat gaan vervangen, en dat is dus renovatie en geen onderhoud en dat betekent dat ze eigenlijk een draagvlakmeting hadden moeten doen. Dat hebben ze niet gedaan, maar dat betekent niet dat het daardoor kansrijk is om het tegen te houden, omdat als je het als huurder probeert tegen te houden en bijv. de mensen niet binnenlaat, Stadgenoot naar de rechter gaat om de redelijkheid van het plan te laten toetsen, en dan zal het plan hoogstwaarschijnlijk redelijk bevonden worden en kan Stadgenoot toch gewoon aan de slag. Als huurder ben je dan alleen nog verder van huis want in dat geval wordt je ook nog veroordeeld in de proceskosten.

Mvg,

Wies Luttikhuizen
___________________________________________

Mevrouw Littikhuizen heeft het in die mail over een draagvlakmeting. Weer zo'n 'fijn' interessant ambtenaren-jeukwoord, waarvoor de meesten onder ons eerst moeten gaan Googelen of een woordenboek er bij moeten pakken om te begrijpen waar het nu weer over gaat. Met een draagvlakmeting wordt bedoelt, dat men eerst uitzoekt of de(meeste) bewoners het wel met de plannen eens zijn.

Dat is inzake de renovatieplannen voor de zeer kleine 'muizenwoninkjes', waar volstrekt niets van te maken is, omdat ze zo klein zijn niet gebeurd! Stadgenoot heeft ons alleen maar op de informatieavond voor het blok willen zetten en anders niets! Mevrouw Luttikhuizen gaat in deze mail opnieuw voorbij aan het feit dat ik het niet uitsluitend over het verwarmingssysteem heb gehad, maar haar zeer uitvoerig heb verteld wat ons nog meer te wachten staat aan heftig sloop en ander werk.

Ik heb uitvoerig medegedeeld dat er heel veel wordt vervangen en dat er heel veel breekwerk plaats gaat vinden.

Maar mevrouw Littukhuizen heeft het opnieuw meer over de rechter dan over de feiten. Ik vraag mij dan ook opnieuw af, of zij 'Paul' van Stadgenoot heeft gebeld en haar ingefluisterd is, wel telkens dreigend over de rechter te schrijven, maar het vooral zo min mogelijk te hebben over de feitelijke zeer ingrijpende werkzaamheden.


>>>
  http://www.wka-centrum.nl/wijkaanpak/renovatie_sloop.shtml



I.s.m. onze corrupte woningcorporatieredacteur, kroegloper, snuiver Dhr. Vroeghindewey